Sisteme pardoseli pentru parcări auto

Este necesar sa discutam si despre sisteme pardoseli pentru parcari auto, pentru ca parcarea a devenit o parte vitală a comunității. Aceasta este în continuă mișcare în zilele noastre, în special în zonele metropolitane, toate dezvoltându-se într-un ritm din ce în ce mai rapid.

Aceasta înseamnă realizarea continuă a mai multor spaţii de parcare prin construirea de parcări noi. Totodata inseamna ca este necesara și extinderea şi renovarea frecventă a celor existente.
Parcările auto fie că sunt subterane, supraterane, din beton armat sau cu structura din oțel au de obicei zone din beton armat care sunt expuse la o gamă largă de substanțe agresive. Aceste zone trebuie să aibă o protecție adecvată pentru a-și îndeplini cerințele și durata de viață precum și siguranța în exploatare.
Sistemele de pardoseli pentru parcări auto previne patrunderea apei și a sărurilor sau altor substanțe prin pardoseala parcărilor.

Acest aspect este o preocupare primordiala pentru proprietari, operatori și utilizatorii parcarilor auto.

Mai multe detalii pe canalul nostru de Youtube AICI

Galerie cu toate lucrarile noastre aici

Detalii

În plus față de potențiala deteriorare datorită patrunderii apei în structura de beton, apa poate crea zone alunecoase, periculoase pentru pietoni și șoferi. Apa rezultată în urma topirii zapezii conține substanțe alcaline agresive care afectează pardoseala din beton neprotejat provocând pagube materiale considerabile inclusiv automobilelor.

Cand discutam despre sisteme pardoseli pentru parcari auto, Elite Surface Systems recomandă sistemele de pardoseli sintetice pentru parcari auto:

  • pe baza de rasini epoxidice (EP) sau
  • poliuretanice (PUR) în funcție de structura de rezistență a parcării, de expunerea la razele UV sau de riscul de fisurare al betonului.

Toate sistemele aplicate de noi corespund STANDARDULUI German OS : OS8, OS11a, OS11b, OS13 și sunt în aplicate în grosimi cuprinse între 2 și 6 mm oferind protecție deosebită, durată de viață mare și o estetică și siguranță mult îmbunătățită față de structurile clasice din beton armat.

Fiecare sistem se pretează pe anumite zone în funcție de factori de stres cu care acesta vine în
contact:
  • Absorbția capilară și permeabilitatea la vaporii de apă;
  • Rezistența la smulgere;
  • Rezistența la abraziune;
  • Rezistența la alunecare;
  • Îmbătrânirea artificială;
  • Rezistența la atacuri chimice
  • Rezistența la impacturi;
  • Rezistența la șoc termic;
  • Rezistența la foc;
  • Rezistența la CO2;
  • Capacitatea de preluare a fisurilor dinamice și statice.

În funcție de capacitatea de prealuare a fisurilor, standardul german clasifică sistemele de protecție a zonelor circulate auto în 3 mari categorii:

  •  OS 8: sisteme de acoperire rigide, fără capacitate de acomodare a fisurilor;
  • OS 11a: sisteme de acoperire flexibile cu capacitate ridicată de acomodare a fisurilor statice și dinamice dar și cu rezistență UV. Preia fisuri dinamice de până la 0,3 mm la -20ºC
  • OS 11b: sisteme de acoperire flexibile cu capacitate ridicată de acomodare a fisurilor statice și dinamice dar și fără rezistență UV. Preia fisuri dinamice de până la 0,3 mm la -20ºC
  • OS 13: sisteme de acoperire flexibile, cu capacitate de acomodare a fisurilor statice. Preia fisuri dinamice de până la 0,1 mm la -10ºC