Pardoseli pentru parcare. Pardoseala pe bază de rășini vs pardoseala din beton
Tendinte si cum arata viitorul parcarilor in Romania.
Astazi vom discuta despre pardoseli pentru parcare si asta pentru ca in ultima perioada, parcarile au captat un interes deosebit. Autovehiculele sunt in continua crestere pe soselele din Romania iar solutiile de parcare pentru acestea sunt din ce in ce mai limitate.
In Romania, in zilele noastre se cauta din ce in ce mai multe solutii pentru parcarea autovehiculelor de orice dimensiune, mai ales in zonele urbane, urmand modelul altor tari. Dam exemplu Spania, care si-a amenajat mai ales in zonele urbane o multitudine de parcari cu plata, parcari care sunt din ce in ce mai profitabile, pe zi ce trece.
Pardoseala pentru parcare. Cum o gasim in Europa?
Avem cunostinte care inchiriaza un loc de parcare in Madrid de pilda, cu 50 Euro lunar, spunand ca este un pret rezonabil. Alte cunostinte de-ale noastre platesc zilnic aproape 10 euro in Madrid doar ca sa isi poata parca masina. Alte cunostinte de-ale noastre au avut un loc de parcare. In momentul cand l-au pus la vanzare, au reusit sa gaseasca un cumparator in primele 3 ore. Iar o alta cunostinta de-a noastra are un spatiu de parcari supraetajate in Madrid, unde incarcarea este de peste 80% in timpul zilei si 30% in timpul noptii.
Atat de profitabila a devenit aceasta afacere incat nu are niciun gand sa vanda. Si el a fost printre cei ce ne-au intrebat despre pardoseli pentru parcare, ajungand sa lucreze cu partenerii nostri din Spania.
Cam asta se intampla in Spania in zilele noastre si acelasi lucru se intampla si in Romania. Spatiile de parcare si solutiile aferente de pardoseli pentru parcare, sunt din ce in ce mai cautate. Ele sunt foarte limitate in continuare in raport cu necesitatile soferilor iar o afacere cu parcari a devenit printre cele mai profitabile. Afacere care nu necesita nici marketing de cele mai multe ori, nici investitii foarte mari dupa ce au fost construite si dotate corespunzator.
Cum alegem o pardosea la pentru parcare?
In acest sens si noi, prin prisma multitudinilor solicitarilor din partea beneficiarilor nostri, am dat de foarte multe ori raspunsuri privitoare la tipul de pardoseala pe care ar trebui sa o alegem atunci cand ajungem la capitolul pardoseli pentru parcare.
Si aici avem trei posibilitati de pardoseli pentru parcare in total, reprezentate de pardoseala pe bază de rasini epoxidice (EP) care sut sisteme de acoperire rigide fara capacitate de acomodare a fisurilor, pardoseli poliuretanice (PUR) in functie de structura de rezistenta a parcarii, de expunerea la razele UV sau de riscul de fisurare al betonului (acestea sunt elastice care au capacitatea de preluare a fisurilor) si in cele din urma pardoselile din beton.
Le vom lua impreuna pe primele doua si le vom compara cu pardoselile din beton. Facem acest lucru pentru ca avantajele primelor doua sunt comune, diferentele dintre primele doua le vom analiza intr-un articol viitor.
Astfel, sa vorbim de pardoseli pentru parcare, turnate, mai intai. Calitatile acestora sunt multiple iar prin analiza pe care ne-am propus-o in acest articol, veti vedea si dumneavoastra care sunt diferentele de calitate pe termen mediu si lung. Ne intereseaza aceste termene mediu si lung pentru ca investitia ar trebui facuta odata si apoi amortizata fara alte cheltuieli ulterioare, neprevazute din pacate de multe ori.
Praf in parcare. Cum scapam de el?
Pardoselile turnate pe baza de rasini epoxidice si poliuretanice pentru parcare, au o foarte mare calitate prin prisma faptului ca ele nu emit praf. Neavand emisie de praf, atat din punct de vedere ecologic dar mai ales din punct de vedere practic, sunt o alegere excelenta.
Emisiile de praf reprezinta in timp o atmosfera incarcata, necesita un sistem suplimentar de aerisire daca vom cauta sa urmarim prevederile actuale si din viitor pe care Romania va trebui sa le asume in UE.
Analizand doar ce am scris mai sus, ar fi de ajuns ca sa intelegem de ce fugim de praf. Totusi, ne gandim ca o afacere buna intr-o parcare este o spalatorie auto. In conditii de praf, aceasta afacere ar avea mari probleme.
Astfel, daca un beneficiar al unei parcari ar dori sa subinchirieze unul sau doua posturi de parcare pentru o afacere de acest tip, ar trebui sa aiba in gand si acest neajuns. Neajuns care se reflecta in partea financiara si in vesnica si dorita amortizare a investitiei.
Clienti care pleaca cu scartaieli in roti? Pardoseli pentru parcare stresate?
Bineinteles, sunt posesori ai autovehiculelor care simt nevoia sa plece mai sportiv de pe loc. In multe cazuri, in parcari apar si multe frane, fenomen normal de altfel. Un alt fenomen este virarea rotilor pe loc, in cautarea schimbarii unghiului de mers.
Totodata incarcatura sau tonajul unor vehicule poate fi mai mare sau mult mai mare decat cel al unui vehicul. Toate aceste aspecte afecteaza pardoseala unui spatiu de parcare.
Faptul ca cele doua tipuri de pardoseli pentru parcare turnate, au o rezistenta foarte ridicata la smulgere, la abraziune si alunecare reprezinta iarasi un element extrem de important pentru beneficiarii nostri.
In fiecare zi, la o parcare cu 100 de locuri pe nivel de pilda, trec cel putin 1500 de autovehicule, de toate tonajele si dimensiunile. 1500 inseamna 45 000 lunar, 5 400 000 anual. Daca mai adaugam numarul de roti care apasa pe pardoseala, ajungem la un 21 600 000 de roti de toate tipurile, unele de iarna, altele de vara, de la autovehicule mini pana la vehicule mari si incarcate.
Daca stam sa analizam la exemplul de mai sus, ca 21 600 000 de roti calca anual o pardoseala, unde posesorii pot avea un stil mai sportiv de utilizare, sau sa fie mai precauti si generosi cu frana, sau sa faca multe manevre pentru incadrarea unui loc de parcare si multe altele, ne dam seama ca pardoseala intr-un spatiu de parcare este pe buna dreptate cea mai afectata parte pe de-a-ntregul iar pentru pardoseala chiar trebuie si e musai sa alegem o varianta viabila si rezistenta pentru o indelungata utilizare.
Ce facem daca se intampla sa ii curga cuiva ulei din masina? Pardoseli pentru parcare cu solutii?
O alta problema care apare foarte des si este normala, este actiunea agentilor chimici asupra pardoselii. Nu putine sunt autovehiculele care pierd ulei, nu putine sunt cazurile in care pe pardoseala se poate varsa un element chimic coroziv. Ei bine, in cazul unei pardoseli turnate, acesta nu reprezinta o problema. O pardoseala turnata rezista tuturor problemelor si atacurilor chimice. Si mai mult, se pot curata foarte usor, chiar cu masini de spalat industriale.
Poate ca in sinea noastra zicem ca aceasta nu este o problema atat de mare, dar daca din cele 5 400 000 autovehicule, doar 0.1% au aceasta problema, asta inseamna ca 5400 de autovehicule pot sa lase amintiri din ulei si alte materiale chimice corozive sau non corozive. Si asta intr-un an. Noua, 5400 ni se pare mult. Si 50 ml daca s-ar scurge de la fiecare, ar insemna un total de 270000 ml, nu mai putin de 270 L in fiecare an, scursi pe pardoseala noastra.
Daca vedem lucrurile intr-o maniera logica, sincera si corecta fata de afacerile noastre, este clar ca nu ne permitem ca 270 L minim, sa se verse pe pardoseala, urmand ca dupa un an sa facem reparatii capitale daca nu am folosi o pardoseala turnata, corect aleasa pentru destinatia spatiului in care am investit.
Intr-o parcare cuvantul de baza este impactul. Cum preintampinam? Cum salvam aceste pardoseli pentru parcare?
Cand am scris acest subtitlu, nu ne-am gandit la impactul dintre vehicule sau dintre vehicule si zidurile parcarii. Ne-am gandit la acel impact care nu se vede, nu se aude neaparat dar care are loc mult mai des si cu efecte devastatoare in timp.
Da, ne referim la impactul pe care clientii parcarii atat prin autovehiculele pe care le conduc dar mai ales la lucrurile pe care le depoziteaza pentru moment pe pardosea, obiecte ascutite de multe ori, abrazive, chimicalizate, reci, incinse, mici, mari, grele sau usoare. Putem vorbi 1000 de pagini despre ce tipuri de impact resimte o pardoseala intr-o parcare.
Nu e cazul. Ati inteles si nu mai continuam sa explicam dar este lesne de inteles cat de multe lucruri ne pot strica pardoseala parcarii. Ei bine, o pardoseala turnata este rezistenta la impact. Prin rasinile utilizate, se acopera intregul sol al parcarii, lasand ca o pelicula de protectie care este impenetrabila si o sa vedem mai tarziu ca este si sigilata elastic.
Ca sa ne fie mai usor de inteles, imaginati-va ca aveti un telefon foarte scump. Il scapati pe jos. Exercitiu: in rastimpul in care telefonul cade de pe masa pe jos de pilda, oare ce e mai bine sa apara in gandul nostru? Varianta 1: E ok, are folie de protectie de buna calitate. Varianta 2: Tatal nostru care esti in ceruri… pentru ca nu ai folie de protectie.
Cam acelasi lucru este si cu protectia pe care o pardoseala pentru parcare este imperios necesar sa o aiba.
Iarna nu-i ca vara. Sau cum era?
Cu totii am ascultat multi primari care au folosit de-a lungul timpului acelasi silogism. Ca iarna nu e ca vara. Si le dam dreptate mai ales cand ne gandim la pardoselile pentru parcari. De ce atingem acest subiect? Pentru ca vorbim de un stres enorm pe care pardoseala parcarii o are atunci cand exista diferente de la minus 20 grade Celsius la plus 45 de grade Celsius.
O diferenta de 65 de grade este enorma intr-un ciclu anual. Iar aceasta diferenta se resimte din plin la o pardoseala de parcare la care adaugam si stresul de mai devreme cu greutatea, chimicalizarea, impactul, abraziunea, smulgerea si alunecarea.
De aceea atunci cand recomandam pardoseli pentru parcare, tinand cont de toate aceste elemente, alegem ca prima optiune o pardoseala turnata (epoxidica sau poliuretanica). Nicio alta pardoseala nu va face cu adevarat fata la asemenea diferente de temperatura, socuri termice (noaptea frig- ziua foarte cald) si asa mai departe.
Mai mult, exista riscul din pacate sa apara si un incendiu. Nu putine au fost datile in care autovehicule au luat foc in parcari. Ei bine, cu o pardoseala turnata, riscul de extindere al focului prin pardoseala este 0.
0 pentru ca este ignifugata si deci elimina riscul extinderii unui incendiu. La fel, este rezistenta la CO2. Si are si capacitatea de a prelua fisurile dinamice si statice.
Si cu Soarele cum facem? Pardoseli pentru parcare cu ochelari de soare?
O alta problema des intalnita la pardoseli este cea a impactului pe care razele UV le au asupra structurii de pardoseala. Ei, si aici avem o solutie avantajoasa prin pardoselile turnate pentru ca o pardoseala turnata epoxidica sau poliuretanica va avea rezistenta ridicata la razele Soarelui.
Iar acest lucru este foarte foarte important, mai ales intr-un context ce priveste in recuperarea unei investitii intr-un termen rezonabil de timp.
Ziceam mai devreme ca avem o suprafata continua intr-o parcare cu pardoseala turnata. Si mai mult, este foarte important sa stim ca rosturile care raman se sigileaza elastic, nelasand loc de modificare, schimbare si stricare a acesteia.
Acest lucru este valabil doar la pardoselile turnate.
Sa discutam si despre estetic.
Din punct de vedere estetic, trebuie sa spunem ca o pardoseala turnata arata mult mai ingrijit fata o pardoseala betonata. Aspectul ei de nou intotdeauna ”ia ochii”, facand ca in mod natural sa avem mai multa grija de ea.
Este simplu modul de actionare din subconstient: daca vezi ceva ingrijit ai tendinta sa ingrijesti, daca vezi ceva neingrijit, nu ai aceasta tendinta. Stiu ca poate va asteptati la o filozofie in acest sens dar nu au sens filozofiile.
Este simplu. Ingrijit inseamna + . Neingrijit inseamna – . O pardoseala turnata va avea mereu aspectul de ingrijit. Si mai mult, pe langa faptul ca arata bine, un bonus este faptul ca urmele de anvelope, indiferent de tipul de conducere al clientului parcarii, nu raman deloc. Oricate frane si plecari cu scartaiala ”va vedea” o pardoseala turnata, nu ii vor lasa niciodata urme.
Ori asta este indubitabil foarte foarte important.
Si acum analiza betonului ca si solutie pentru parcari.
Sunt sigur ca pana ce ai ajuns la acest paragraf, nu mai trebuie sa iti mai explic cat de avantajos este sa alegi o pardoseala turnata.
Dar totusi, pentru ca din titlu vorbim si de beton, as vrea sa iti spun care sunt punctele la care betonul chiar nu este o optiune buna. O sa ti le zic pe scurt. Daca vrei sa intram in detalii, te asteptam pe sectiunea de contact al site-ului nostru, www.pardoseli-elite.ro si discutam cat doresti, raspundem la toate intrebarile.
Sa revenim. Betonul are urmatoarele dezavantaje:
- Coroziune fizica – prin influenta distructiva a inghetului asupra betonului umed, dar mai este cauzata de abraziune, deteriorare mecanica, impactul schimbarii sarcinilor preluate sau de catre suprasarcini
- Coroziune chimica – cauzata de influenta distructiva a substantelor chimice lichide si gazoase care il descompun in timp si ii deterioreaza componentele
- Fisuri care apar la rosturile din beton (acestea nu sunt sigilate elastic)
- Genereaza emisii de praf prin descompunerea lui
- Nu are rezistenta antialunecare
- Nu are rezistenta UV
- Estetic inferior, raman urme de anvelope.
- Riscul de accidente este cu mult mai mare in cazul pardoselilor din beton. Atat a autovehiculelor cat si a persoanelor care tranziteaza zonele pietonale dintr-o parcare cu pardoseala din beton.
Concluzii despre pardoseala pentru parcari
Asa cum ati vazut si dumneavoastra, nu cred ca mai este necesara o alta explicatie. O pardoseala pentru parcare turnata, fie epoxidica fie poliuretanica are niste avantaje clare, importante ce nu pot fi ignorate. O pardoseala din beton este limitata.
Per total, daca facem un calcul sau o previzionare, este destul de evident ca in acest duel, pardoseala turnata a cam luat toate punctele.
Vrei mai multe detalii? Ne poti gasi si pe canalul nostru de Youtube, unde iti aratam cum turnam noi pardoseli pentru toate industriile si bineinteles si in parcari.
Multumim, ne vedem!